Thursday, July 7, 2011

hari neh,aku siap awal.masuk kerja pukul 4 japg.tp pukul 3,aku dah siap-siap.

so,aku take time jap untuk buka blog aku neh..

ari neh,ari jumaat.mimbar ari neh cerita tentang tanggungjawab seorang ayah..
kata imam,hinanya dan baiknya seorang ayah bukan kerana dia seorang bekas banduan,bukan kerana poketnya yang kosong,mahupun kerana rupa parasnya yang huduh..tp,atas tanggungjawabnya keatas keluarga,bagaimana dia dia mendidik keluarganya..atas kasih sayangnya..bagaimana dia mengasihi anak-anaknya,mengasihi keluarganya..

khutbah kali neh benar-benar membuka minda aku..bahawa aku nanti akan menjadi seorang ketua keluarga..seorang ayah..aku kini semakin meningkat usia.walaupun aku tak taw bila jodoh aku..

besar sangat tanggungjawab aku sebagai lelaki..sebagai pencari rezeki,sebagai guru kepada keluarga aku nanti,sebagai petunjuk.
ya Allah,semoga Engkau bagi aku kesenangan untuk hadapi semua neh..

aku harap,dalam usia sekarang neh,aku dapat kutip sebyak pengalaman yg aku boleh..
segala pengajaran dalam hidup..

memang orang cakap "muda-muda la nak enjoy,bila lagi?nanti dah tua,tak sempat nak buat semua benda neh"..
pikir-pikir lain,dah tahu masa singkat,mesti la kita gunakan yang sebaiknya kan?masa muda neh la kita nak tuntut ilmu,nak belajar something yang useful..

jadi,aku harap,aku akan strive ke arah benda yang lebih mematang kan aku untuk masa hadapan.

No comments:

Post a Comment